Zrealizowane projekty

Projekt współpracy – Karp nie tylko od święta

Data publikacji: 30 sierpnia 2023  Drukuj 

W dniu 28 marca 2022 r. podpisaliśmy z Samorządem Województwa Opolskiego Umowę o dofinansowanie nr 00001-6523.3-SW0800002/21/22, na współfinansowanie operacji pt. “Karp nie tylko od święta”.

Projekt realizowany jest w partnerstwie z Lokalną Grupą Rybacką Owocowy Szlak z województwa lubelskiego i dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego “Rybactwo i Morze”. 

Wydatki w ramach projektu ponoszone były już od III kwartału 2021r. do końca sierpnia 2023r.

Łączna kwota projektu realizowanego przez RLGD “Opolszczyzna” opiewa na 400 493,77,00 zł (dofinansowanie – 375 000,00) i obejmowała następujące zadania:     

  1. ORGANIZACJA WYDARZEŃ PROMOCYJNYCH

A.I. – Konkurs kulinarny Czas na rybę 2021 – 65 184,26 zł

Zadanie to zostało w pełni zrealizowane jeszcze przed złożeniem wniosku o dofinansowanie na realizację niniejszej operacji.

Konkurs odbyła się w dniach 2-3.10.2021r. na terenie Zamku Książęcego w Niemodlinie. Była to czwarta edycja konkursu, który jest  jedynym profesjonalnym konkursem kulinarnym (z gotowaniem na żywo), o zasięgu krajowym, który  organizowany jest na terenie Województwa Opolskiego. W pierwszy dzień w konkursie brali udział uczniowie szkół gastronomicznych,  natomiast w drugi dzień  – profesjonalni kucharze w terenu całej Polski.  Zarówno w konkursie dla uczniów, jak i profesjonalistów brało udział 6 dwuosobowych drużyn (Łącznie 24 uczestników konkursu). Konkurs jest doskonałą forma promocji opolskiego karpia i całego obszaru na skalę krajową.

O zakwalifikowaniu się do konkursu decydowała ocena jury (w jej skład wchodzili doświadczeni kucharze oraz przedstawiciele RLGD Opolszczyzna) na podstawie przesłanego zgłoszenia, w którym m.in. dokładnie opisywano sposób przygotowania potrawy konkursowej.

Produktem obowiązkowym dla sporządzanych podczas konkursu dań był opolski karp oraz  dodatkowe, wybrane produkty lokalne z terenu obu partnerskich grup rybackich, tj.  Masło Ekstra 82% tłuszczu z Opola Lubelskiego Mleczne Ogrody  oraz  makaron Opolski Bifej z Opolszczyzny.  Podczas trwania konkursu, ocenie podlegało przygotowane danie na talerzu, a w przypadku konkursu dla profesjonalistów – dodatkowo – danie konkursowe w wersji na wynos. W jury (zarówno degustacyjnym, jak i technicznym)  zasiadali doświadczeni kucharze i szefowie kuchni z terenu całej Polski, w jury VIP – zasiadali m.in. przedstawiciele partnera niniejszego projektu, tj. LGD Owocowy Szlak.

Impreza miała charakter otwarty, tj. każdy zainteresowany miał możliwość obserwowania zmagań konkursowych. Dla gości i kibiców dodatkowo w niedzielę, został przeprowadzony pokaz kulinarny z degustacją.

Podczas realizacji tego zadania poniesiono następujące koszty:

  • Nagrody w Konkursie :
  • Nagrody rzeczowe dla laureatów (6 osób)  pierwszych trzech miejsc w konkursie dla uczniów szkół gastronomicznych:
  • I miejsce dla każdej z 2 osób w drużynie: 2 komplety: zestaw noży 9 elementowy + blender kielichowy.
  • II miejsce dla każdej z 2 osób w drużynie: 2 komplety: zestaw noży 9 elementowy + mikser ręczny.
  • III miejsce dla każdej z 2 osób w drużynie: 2 komplety: zestaw noży 9 elementowy.
  • Statuetki dla laureatów (12 osób) pierwszych trzech miejsc w konkursie dla uczniów szkół gastronomicznych oraz w konkursie dla profesjonalistów:
  • Noclegi dla uczestników, jurorów i organizatorów – z uwagi na fakt, że na terenie Niemodlina nie było w terminie konkursu wystarczającej liczby wolnych miejsc noclegowych, noclegi dla uczestników, jurorów, organizatorów i innych zaproszonych gości zarezerwowano w 4 różnych obiektach na terenie Niemodlina i Opola. Aby zapewnić bezstronność  i wysoki poziom profesjonalizmu całego konkursu, zapewniono również różne hotele dla uczestników i dla jurorów konkursu.
  • Materiały promocyjne dla jurorów – tj. Kubki i maskotki karpia – materiały te stanowiły podziękowanie za pracę jury, którzy za swoją race nie brali żadnego innego wynagrodzenia .
  • Poczęstunek dla uczestników, jurorów, gości – usługa obejmowała:

1. Zapewnienie cateringu wraz z obsługą w dn. 2 października, w postaci:

a/ przerwy kawowej w systemie ciągłym, dla grupy ok. 50 osób (uczestnicy, opiekunowie, jury, organizatorzy) , w tym:  kawa, herbata, cukier, mleko,  napoje zimne: woda gazowana i niegazowana, ciastka kruche, dwa rodzaje ciasta – łącznie 100 kawałków oraz przekąski rybne, tj. kanapki z pastą rybną/ faworkiem z karpia – łącznie 150 sztuk

b/ zupy rybnej – wydawana podczas uroczystości wręczania nagród. Łączna liczba porcji – 50 szt.

2. Zapewnienie cateringu wraz z obsługą w dn. 3 października, w postaci:

a/ przerwy kawowej w systemie ciągłym, dla grupy ok. 50 osób (uczestnicy, jury, organizatorzy), w tym: kawa, herbata, cukier, mleko, napoje zimne: woda gazowana i niegazowana, ciastka kruche, dwa rodzaje ciasta – łącznie 100 kawałków praz przekąski rybne, tj. kanapki z pastą rybną/ faworkiem z karpia – łącznie 150 sztuk

b/ obiadu dwudaniowego rybnego – składający się z: zimnej przystawki, dania głównego, zimnych napojów. Łączna liczba porcji – 50 szt.

  • Materiały promocyjne – projekt i/lub druk spójnych graficznie materiałów:
  • Projekt plakatu ogólnego dotyczącego całych Obchodów Święta Karpia (w tym konkursu kulinarnego „Czas na rybę”). Plakat w wersji elektronicznej używany był do promocji internetowej.
  • Projekt i wydruk 24 szt. dyplomów dla wszystkich uczestników konkursu (laureatów i pozostałych uczestników).
  • Projekt i druk 3 szt. „czeków” dla zwycięzców konkursu dla profesjonalistów  – laureaci konkursu dla profesjonalistów dostawali nagrody pieniężnie, które sfinansowano poza niniejszym projektem. W ramach niniejszego projektu sfinansowano jedynie druk symbolicznych „czeków” z wypisaną wartością nagrody pieniężnej za zajęcie poszczególnego miejsca. 
  • Projekt plansz graficznych przedstawiających m.in.  uczestników konkursu, jury, sponsorów i patronów konkursu wykorzystywanych podczas promocji wydarzenia na profilu Facebook oraz na stronie internetowej.
  • Projekt i wydruk plansz z nazwami potraw konkursowych (12 szt.) 
  • Projekt i wydruk plansz z nazwiskami jurorów (20 szt.) 
  • Ubrania kucharskie dla uczestników konkursu:
  • Fartuch kucharski dla uczestników konkursu dla uczniów szkół gastronomicznych: 12 szt.
  • Bluza (12 szt.) i fartuch kucharski (12szt.) dla uczestników konkursu dla profesjonalistów: 
  • Maseczki ochronne, wielorazowe  – Konkurs organizowany był w okresie trwania pandemii COVID-19, stąd niezbędne było poniesienie również i takiego wydatku. Maseczki przeznaczone były przede wszystkim dla jurorów, uczestników, organizatorów i innych zaproszonych gości. 
  • Produkcja filmu promocyjnego stanowiącego relację z przebiegu konkursu – film ten jest doskonałym materiałem reklamującym i promującym konkurs kulinarny „Czas na rybę”.  Zachęca do udziału w kolejnych edycjach konkursu i wykorzystywany jest jako narzędzie do wykreowania konkursu jako osobnej marki regionu. Usługa obejmowała pełna produkcję filmu (m.in. zdjęcia, montaż, muzyka, grafika, narrator) oraz dodatkowo zapewnienie konferansjera do prowadzenia konkursu przez 2 dni. Efekt można zobaczyć TUTAJ.
  • Usługa fotograficzna – zlecono profesjonalną obsługę fotograficzną imprezy, w tym. m.in. profesjonalną fotografię przygotowanych potraw. Zdjęcia wykorzystywane były i będą podczas promocji wydarzenia w internecie.
  • Usługi elektryka – organizacja konkursu kulinarnego z gotowaniem na żywo na moblinych stanowiskach kulinarnych, wymagała odpowiedniego zabezpieczenia technicznego ze strony elektryka przed i w trakcie trwania konkursu. Z uwagi na fakt, iż konkurs odbywał się na terenie Zamku Książęcego w Niemodlinie, który podlega ochronie konserwatora zabytków, korzystano z usług firmy elektrycznej, która od lat prowadzi obsługę obiektu i dokładnie zna jej instalacje. Nie poszukiwano na rynku, innej firmy do wykonywania tej usługi.
  • Opłata na rzecz ZAiKS – podczas trwania konkursu odtwarzano publicznie muzykę, co wymaga wniesienia odpowiedniej opłaty na rzecz ZAiKS.
  • Usługa ochroniarska – Usługa dotyczyła ochrony mienia m.in. mobilnych stanowisk kulinarnych znajdujących w namiocie konkursowym na terenie Zamku Książęcego Niemodlin oraz ochrony osób podczas samego trwania konkursu. 
  • Nagłośnienie i oświetlenie podczas trwania konkursu (dostawa, montaż/demontaż sprzętu + obsługa).
  • Sprzęt i obsługa do przeprowadzenia konkursu – kompleksowa usługa obejmowała wynajem czterech mobilnych, w pełni wyposażonych stanowisk kulinarnych, wynajem stołów dla jurorów, transport, zamontowanie a następnie demontaż tych stanowisk i stołów, zapewnienie osoby do bieżącej obsługi stanowisk i stołów jurorów podczas trwania konkursu oraz zapewnienie drobnego sprzętu i środków czystości podczas trwania konkursu (m.in, płyny do naczyń, gąbki, pojemniki na produkty).
  • Wielka patelnia ( pokaz kulinarny i degustacja dla gości konkursu )– Konkurs „Czas na rybę” miał charakter imprezy otwartej. Jako dodatkową atrakcję, przyciągającą gości na teren Zamku Książęcego w Niemodlinie zorganizowano pokaz kulinarny wraz z degustacją potrawy na bazie karpia dla widzów konkursu. Pokaz odbywał się tylko podczas drugiego dnia konkursu – przygotowano 500 porcji degustacyjnych.

A.II. Wojewódzkie Święto Karpia 2022 – 88 519,58 zł

Dwudniowa, duża impreza o charakterze masowym mająca na celu promocję terenów i sektora rybackiego RLGD Opolszczyzna, która odbyła się na terenie Zamku Książęcego w Niemodlinie w dniach 1-2.10.2022r.

Podczas imprezy zorganizowano szereg różnych atrakcji (konkursy, pokazy, animacje, warsztaty kulinarne,  stoiska z produktami lokalnymi, występy artystyczne itp.), przyciągających widzów z terenu całego Województwa Opolskiego, a także spoza niego. W ramach Wojewódzkiego Święta Karpia Opolskiego w 2022r. zorganizowano również kolejna edycję profesjonalnego konkursu kulinarnego „Czas na rybę”.

Szacuje się , ze łącznie w imprezie uczestniczyło ok. 2000 osób.

Podczas tej imprezy, swoje stoisko promocyjne z produktami lokalnymi miał również partner projektu, tj. LGD Owocowy Szlak.

Podczas realizacji tego zadania poniesiono następujące koszty:

  • Wynajem infrastruktury podczas wydarzenia wraz z obsługą – usługa obejmowała m.in. wynajem, dostawę, montaż i demontaż namiotów, podestu scenicznego, ławostołów, sprzętu do nagłośnienia, oświetlenia podestu scenicznego,
  • Organizację warsztatów kulinarnych dla dzieci i młodzieży z przygotowania pizzy z wędzonym karpiem (przez 2 dni imprezy – łącznie wzięło udział ok. 135 osób) oraz warsztaty z carvingu (w ciągu 1 dnia imprezy – liczba uczestników:12 osób).               
  • Usługi dietetyka – kolejną atrakcję podczas imprezy (przez 2 dni) było stoisko z bezpłatnymi poradami dietetyka, gdyż jednym z celów wydarzenia jest również informowanie o  walorach zdrowotnych jedzenia ryb i o zbilansowanej diecie z wykorzystaniem lokalnych ryb.
  • Usługa konferansjera  – prowadzenie imprezy przez dwa dni.
  • Warsztaty kulinarne z gotowaniem na wielkiej patelni (1 dzień) . W warsztatach wzięło udział 20 osób. Koszt obejmował wynagrodzenie za przeprowadzenie warsztatów oraz zakup fartuchów kucharskich dla uczestników warsztatów. 
  • Usługa ochroniarska – usługa ochrony mienia oraz osób podczas trwania imprezy,
  • Materiały promocyjne  –  projekt i/lub druk spójnych graficznie materiałów: 2 szt. dużych banerów reklamowych, które stanęły na drodze dojazdowej do Niemodlina, plakaty, zaproszenia, plansze do promocji w internecie.
  • Usługa fotograficzna – profesjonalne zdjęcia  całej imprezy oraz m.in. potraw przygotowywanych podczas konkursu „Czas na rybę”, które są wykorzystywane do  szerokiej promocji.
  • Produkcja filmu promocyjnego stanowiącego relację z przebiegu konkursu „Czas na rybę”.
  • Wynajem agregatu prądotwórczego – sprzęt niezbędny m.in. do organizacji konkursu kulinarnego „Czas na rybę” z gotowaniem na żywo (m.in. podłączenie mobilnych stanowisk kuchennych oraz gotowość w trakcie trwania konkursu). 
  • Opłata na rzecz ZAiKS – koszt związany z publicznym odtwarzaniem muzyki podczas imprezy.

A.III – Pokazy rybackie na Święcie Produktu Lokalnego w Opolu Lubelskim – 12 959, 21 zł

RLGD Opolszczyzna uczestniczyła w dużej imprezie plenerowej zorganizowanej w Opolu Lubelskim w dn. 25.09.2022r. przez partnera projektu tj. LGD Owocowy Szlak. RLGD Opolszczyzna wystawiła swoje stoisko promocyjne, na którym zorganizowano pokaz kulinarny wraz degustacją potraw z opolskiego karpia.

Koszt związany z tym zadaniem to wynagrodzenie za przeprowadzenie pokazu dla wynajętej firmy zewnętrznej oraz koszt dojazdu i noclegu na miejscu 1 pracownika biura RLGD.

A.IV. – Konferencja Rybacka – 1 711,70zł

Zadanie to zostało zorganizowane przez partnera projektu LGD Owocowy Szlak w dniu 18 maja 2023r. w Woli Rudzkiej k. Opola Lubelskiego. Tematyka jaka była poruszana na konferencji to m.in.:  uprawienia hodowcy na stawach hodowlanych, podatki obowiązujące hodowców, pokaz kulinarny z degustacją. Zadanie przyczyniło się do wymiany doświadczeń sektora rybackiego obu grup oraz podniesienia wiedzy nt. aktualnych tematów związanych z branżą rybacką. 

W konferencji z RLGD Opolszczyzna wziął udział prezes RLGD Jakub Roszuk (koszt delegacji oraz noclegu na miejscu) oraz dyrektor biura RLGD Aleksandra Czerkawska (koszt delegacji).

A.V – Materiały promocyjne26 846,02zł

Zakupiono szereg większych i mniejszych materiałów promocyjnych RLGD Opolszczyzna, które były wykorzystywane podczas wszelkich zaplanowanych imprez o charakterze masowym (m.in. Wojewódzkie Święto Karpia Opolskiego, Święto Produktu Lokalnego w Opolu Lubelskim ) oraz będą używane w przyszłości, m.in.: nowy namiot promocyjny 3x3m, 4 szt. leżaków promocyjnych, 2 szt. stołów cateringowych składanych wraz z obrusami, 2 szt. roll upów, 3szt. winderów, 150szt. toreb bawełnianych, 1000szt. długopisów, 500szt. notesów, 50szt. podkładek korkowych, 200szt. maskotek w kształcie ryb.

2. MARKETING INTERNETOWY

B.1 Stworzenie spójnego systemu do internetowej komunikacji zewnętrznej – 33 825,00zł

Podczas realizacji tego zadania zrealizowano następujące działania:

a) Stworzenie nowej strony informacyjno-promocyjnej dla RLGD “Opolszczyzna” o adresie www.opolskieryby.pl wraz z migracją danych z obecnie funkcjonującej strony www.lgropolszczyzna.pl. Nowa strona internetowa zawiera m.in. następujące treści:  informacje o działalności RLGD, informacje o dotacjach RLGD, porady i przepisy kulinarne  (w formie zdjęć i wideo),  informacje o miejscach gdzie zjeść i kupić rybę (w formie interaktywnej mapy oraz zamieszczeniu wizytówek tych miejsc – w formie zdjęć i/lub wideo). 

Strona internetowa jest dostosowana do funkcjonowania zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.  Do realizacji tego zadania wybrano firmę Strzelecki.biz.

b) Przeniesiono treść ze strony www.swietokarpia.pl jako podserwis opolskieryby.pl

Na stronie swietokarpia.opolskieryby.pl można znaleźć informacje dotyczące organizowanego co roku Wojewódzkiego Święta Karpia Opolskiego oraz wydarzeń towarzyszących.

c) Opracowanie identyfikacji wizualnej Stowarzyszenia, co obejmowało m.in. uspójnienie wizerunku i logotypów wszystkich marek i submarek w tym zwłaszcza: Grupy Rybackiej “Opolszczyzna”, Konkurs kulinarny „Czas na rybę”, „Wojewódzkie Święto Karpia Opolskiego, Stworzenie księgi znaków graficznych i logotypów, którymi posługuje się Grupa Rybacka Opolszczyzna, stworzenie wzorów nowych druków firmowych, spójnych z zaakceptowaną koncepcją identyfikacji wizualnej

e) wdrożenie pracowników RLGD z zasad funkcjonowania nowej strony internetowej,

f) zlecenie administrowania nową stroną  podmiotowi zewnętrznemu przez okres 2 miesięcy od jej uruchomienia, w celu wyeliminowania błędów i ulepszenia funkcjonalności.

B.2. Przygotowanie 12 filmów z przepisami z ryb –  27 600,00 zł brutto

Zadanie to powierzono firmie Barbara Krasuska Format B.
Zrealizowano 12 kulinarnych filmów promocyjnych z przyrządzania potraw na bazie lokalnego karpia i pstrąga. Zobaczcie sami efekty!

 – Z RYB TO SAM – Przepis na wywar rybny,

– Z RYB TO SAM – Kotlety z karpia i kaszy gryczanej z duszonymi pieczarkami,

– Z RYB TO SAM – Filetowanie pstrąga,

– Z RYB TO SAM – Pieczeń z karpia a`la rzymska z sosem pomidorowym,

Z RYB TO SAM – Roladka z pstrąga w boczku, faszerowana suszonymi pomidorami z sosem holenderskim,

– Z RYB TO SAM – Ravioli z pstrągiem i sosem porowym,

– Z RYB TO SAM – Karp z pieczonymi z warzywami,

Z RYB TO SAM – Filet z karpia smażony na maśle rozmarynowo – cytrynowym z sałatką a`la Waldorf

– Z RYB TO SAM – Smarowidło z wędzonego karpia

– Z RYB TO SAM – Roladki z karpia z boczniakami i pietruszką 

– Z RYB TO SAM – Pstrąg grillowany z salsą z botwiny

– Z RYB TO SAM – Letnia Zupa rybna z karpiem

B.3. Przygotowanie filmów i zdjęć-wizytówek gospodarstw rybackich i restauracji oraz miejsc dofinansowanych z PO Rybactwo i Morze  –  61 817,29zł

 Zadanie to wiązała się z 3 kosztami:

  • Zatrudnienie na umowę zlecenie, na okres  5 miesięcy (kwiecień – sierpień 2022)  osoby, która była koordynatorem wszelkich działań związanych z realizacją tego zadania. Rolę tę pełnił Pan Andrzej Buchowski. Chodziło przede wszystkim o zabranie kompleksowej informacji nt. poszczególnych podmiotów, które poprzez realizację wizytówek będą promowane, wypracowanie spójnej koncepcji wizytówek poszczególnych miejsc (wiązało się to m.in. z towarzyszeniem fotografowi podczas realizacji zdjęć w terenie), zaplanowanie scenariuszy i opracowanie tekstów do wizytówek video, zaplanowanie i przeprowadzenie odpowiedniej promocji w interwencie z wykorzystaniem samodzielne opracowanych materiałów i materiałów dostarczonych przez fotografa/operatora.
  • Zatrudnienie firmy realizującej zdjęcia foto oraz wideo, która wykona zdjęcia w terenie. Do zadania tego zatrudniono firmę Barbara Krasuska Format B. Powierzone jej zadanie wykonano w ciągu 21 dni roboczych na przestrzeni kwietnia 2022 – kwietnia 2023r.  Wykonany materiał posłużył i będzie jeszcze w przyszłości wykorzystywany do szerokiej promocji danych podmiotów w Internecie.
  • Zatrudnienie firmy, która zajmie się montażem materiałów video. Do zadania tego zatrudniono firmę Barbara Krasuska Format B. Zmontowano ostatecznie 19 filmów promujących następujące podmioty (wszystkie są członkami RLGD Opolszczyzna): RSP Wydrowice, Gospodarstwo Rybackie Krystiana Wolnego, Gospodarstwo Rybackie Anny i Andrzeja Szymal, Gospodarstwo Rybackie Krystyny Suchodolskiej, Gospodarstwo Rybackie Przygorzele Magdaleny Wojciechowskiej, Gospodarstwo Rybackie Zenona Poprawy, Gospodarstwo Rybackie Krzysztofa Pawliszyna, Przetwórnia Rybna Fairfish, Gospodarstwo Rybackie Ostoja Wacława Landwójtowicza, Gospodarstwo Rybackie Markowe Państwa Bartosików, PGL LP Gospodarstwo Rybackie Krogulna,  Tawerna Pod Kotwicą, Łowisko Zastawie Włodzimierza Gołowkina, Gospodarstwo Rybackie oraz Restauracja Dylla, Gospodarstwo Rybackie Marcina Bartonia, Ośrodek Zarybieniowy opolskiego Okręgu PZW „Poliwoda” w Biestrzynniku, Gospodarstwo Rybackie Bożeny Sochor, Gospodarstwo Rybackie i Przetwórnia Krzywa Góra Jolanty Kotlarz oraz  PGL LP Gospodarstwo Rybackie Niemodlin.

Zachęcamy do obejrzenia filmów na naszej stronie – w zakładce “Gdzie po rybę?”

3. SZKOLENIA GASTRONOMICZNE

C.1. Szkolenia dla nauczycieli  –  8 338,00zł

Zorganizowano 2 szkolenia dla nauczycieli wszystkich szkół gastronomicznych z terenu województwa Baropolskiego z przyrządzania ryb i innych produktów regionalnych:

  • 10.03.2022r. na terenie Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 im. Koraszewskiego w Opolu (ul. Torowa 7). Liczba uczestników: 20 osób
  • 11.03.2022r. na terenie Zespołu Szkół nr 1 w Kluczborku. Liczba uczestników: 12 osób

 O uczestnictwie w szkoleniu decydowała kolejność zgłoszeń.

Obie szkoły udostępniły swój teren do przeprowadzenia szkoleń bezkosztowo. Koszt związany z przeprowadzeniem szkoleń, to:

–  wynagrodzenie dla osoby przeprowadzającej szkolenie. Oba szklenia przeprowadził p. Kamil Klekowski, który prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą Edukacja od Kuchni. Koszt wynagrodzenia obejmował m.in. także zakup świeżej ryby od lokalnych producentów,

– projekt i druk certyfikatów dla uczestników warsztatów,

– zakup fartuchów kuchennych wielokrotnego użytku dla uczestników warsztatów.

C.2. Szkolenia dla uczniów szkół gastronomicznych  – 38 820,00zł

Przeprowadzono szkolenia  w 11 placówkach  z terenu województwa opolskiego:

– 14.03.2022 – Zespół Szkół Zawodowych  nr 1 w Brzegu – 15 uczestników,

– 15.03.2022 – Zespół Szkół nr 1 w Kluczborku   – 21 uczestników

– 16.03.2022 – Zespół Szkół Zawodowych w Oleśnie – 16 uczestników,

– 17.03.2022 – Zespół Szkół Zawodowych nr 4 im. Koraszewskiego w Opolu – 20 uczestników

– 21.03.2022 – Zespół Szkół w Gorzowie Śląskim – 15 uczestników,

– 22.03.2022 – Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Głubczycach   – 19 uczestników,

– 24.03.2022 – Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Nysie – 19 uczestników,

– 25.03.2022 – Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich w Kędzierzynie – Koźlu   – 15 uczestników,

– 04.04.2022 – Zespół Placówek Oświatowych w Leśnicy – 15 uczestników,

– 05.04.2022 – Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich – 20 uczestników,

– 06.04.2022 – Zespół Szkół Rolniczych w Prudniku – 20 uczestników

Razem przeszkolono 195 uczniów.

Rekrutacją uczestników na warsztaty zajmowały się bezpośrednio dane placówki, w których przeprowadzano warsztaty. Rekrutację przeprowadzano w porozumieniu z osobą przeprowadzającą szkolenie. Wszystkie szkolenia/warsztaty przeprowadził p. Kamil Klekowski, który prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą Edukacja od Kuchni (koszt wynagrodzenia osoby prowadzącej jako koszt związany z realizacją zadnia). Koszt wynagrodzenia obejmował m.in. także zakup świeżej ryby od lokalnych producentów. Do kosztów warsztatów zalicza się również koszt projektu i druku certyfikatów ukończenia szkolenia da uczestników.

C.3. Warsztaty dla mieszkańców  – 34 872,71zł

Przeprowadzono 8 warsztatów kulinarnych z przyrządzania potraw na bazie lokalnych ryb dla mieszkańców województwa opolskiego:

– 15.11.2022 – Tawerna pod Kotwicą w Kadłubie Wolnym (Gmina Zębowice) – 20 uczestników,

– 16.11.2022 – Akademia Kulinarna Ad Gustum w Bąkowie (Gmina Kluczbork) – 20 uczestników,

– 22.11.2022 – Samorządowe Centrum Kultury, Turystyki i Rekreacji w Popielowie (Gmina Popielów) – 20 uczestników,

– 23.11.2022 – Tułowicki Ośrodek Kultury (Gmina Tułowice) – 18 uczestników,

– 24.11.2022 – Wołczyński Ośrodek Kultury (Gmina Wołczyn) – 22 uczestników,

– 12.06.2023 – Świetlica Wiejska w Nowych Budkowicach (Gmina Murów) – 20 uczestników

– 13.06.2023 – Izba regionalna w Fałkowicach (Gmina Pokój) – 20 uczestników

– 14.06.2023 – Zespół Placówek Oświatowych , ul. Torowa 7 w Opolu  – 20 uczestników

O udziale w warsztatach decydowała kolejność zgłoszeń. 

Wszystkie warsztaty przeprowadził p. Kamil Klekowski, który prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą Edukacja od Kuchni (koszt wynagrodzenia osoby prowadzącej jako koszt związany z realizacją zadnia). Koszt wynagrodzenia obejmował m.in. także zakup świeżej ryby od lokalnych producentów. Do kosztów warsztatów zalicza się również koszt zakupu fartuchów kulinarnych wielokrotnego użytku dla uczestników warsztatów.

Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji


Jest to jeden z naszych największych i najefektywniejszych projektów.
W ramach operacji powstała między innymi ta strona internetowa!

 

Tagi

left
right
right